perjantai 6. marraskuuta 2015

Kuinka näyttää hyvältä hääpuvussa? - Osa 2

Olen nyt elokuun alusta saakka liikkunut ja syönyt säännöllisesti. Olen päässyt irti sokerikoukusta eikä makeaa tee enää niin usein mieli. Arkena syön viisi kertaa päivässä terveellistä ruokaa ja viikonloppuisin yleensä hieman herkuttelen. Herkuttelu ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ahmisin kaksin käsin koko viikonlopun karkkia, kakkuja tai roskaruokaa vaan yleensä joko perjantaina tai lauantaina syön tilanteen mukaan jotain muuta kuin arkena. Joskus tämä herkuttelu on ruokailu ja lasillinen viiniä sulhon vanhemmilla, joskus pieni pussi karkkia ja joskus kakkupala kahvilassa kavereiden kanssa. En varsinaisesti siis ole kieltänyt itseltäni mitään vaan kiinnitän huomiota herkkujen määriin ja siihen kuinka usein niitä syön.

Terveellistä mustikkapiirakkaa välipalaksi, Nam!

Liikuttua on tullut hieman viikosta riippuen 2-6 kertaa viikossa. Monesti olen käynyt kolme kertaa salilla/ryhmäliikunnoissa, kerran vesijuoksussa ja parilla lyhyellä kävelylenkillä. Olen todella innoissani salitreenamisesta ja lenkkeilystä. Lenkkeily oli aktiivisempaa alkusyksystä, mutta edelleenkin välillä tulee esimerkiksi oppimispäiväkirjoja kirjoittaessa sellainen olo, että pakko päästä tuulettumaan lenkkipolulle. Salilla tulee käytyä sekä päivällä että illalla hieman päivästä riippuen. Olen päättänyt että vähintään kaksi kertaa viikossa pitää salille lähteä, mutta monina viikkoina on tullut käytyä useamminkin. Ensi viikolla onkin jo aika kuntosalin PT:n kanssa katsoa uusi saliohjelma. Odotan jo innolla uusia juttuja.

Lidlin lenkkarit kelpaa hyvin

Olen laihtunut hieman päälle kymmenen kiloa ja olen saanut kaivaa vaatekaapista pieneksi jääneitä vaatteita taas päälle sekä joutunut viemään suurimpia vaatteita äidille pienennettäväksi. (Nytkin olisi kasa vaatteita eilisen sovittelun jäljiltä tuossa, ja mietin kehtaanko viedä taas lisää hommia äidille.) Vaikka tulevat häät olivatkin osaksi innoittajana näihin elämäntapamuutoksiin, en enää ajattele vain tulevia häitä lenkkipolulla, jalkaprässissä tai hellan ääressä. Olen todella tyytyväinen muutoksiin, joita tämä ryhtiliike on tuonut: olen pirteämpi, tyytyväisempi ja tuntuu, että olisin terveempi kuin koskaan aikaisemmin aikuisiällä.

Alkusyksy lenkkipolulla

En siis tee tätä vain häiden vuoksi (kysehän on kuitenkin vain yhdestä päivästä ja sulho sekä suurin osa vieraista on kyllä nähnyt minut ihan kaiken kokoisena) vaan teen tätä hyvinvoinnin takia - harmillista että näiden asioiden tajuamiseen meni niin kauan. Välillä mieleeni hiipii kyllä ajatus epäonnistumisesta, mitä jos jonain päivänä vaan herään ja alan mättää rasvaa ja sokeria suuhuni. Onhan se mahdollista, mutta toivon, että muistan kuitenkin sen hyvän olon, jonka saa lenkillä tai salilla. Pitäisi vaan opetella suhtautumaan tällaisiin asioihin järjellä eikä pelkästään tunteella, vaikka se onkin vaikeaa.

Olen todella tyytyväinen, että tulevat häät oli kimmokkeena näille muutoksille. On nimittäin sen verran hyvä olo eikä joka kerta tarvitse enää saada hermoromahdusta vaatekaapilla, kun pitäisi löytää jotain päällensä (en kuitenkaan valehtele ettei niin joskus edelleenkin tapahtuisi :D). Toivon todella, että hääpäivänä olen tyytyväinen ja terveen näköinen morsian, joka nauttii omista häistään eikä mieti selluliittejä tai rasvaprosentteja. Laihdutus tai terveellinen elämäntapa ei saa mielestäni kuitenkaan olla koko elämä vaan pitää myös muistaa tehdä kaikkia muitakin juttuja, joista nauttii!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti